V sredo so učenci prvih in drugih razredov, včeraj pa od 3. do 5. razreda imeli na urniku naravoslovni dan z naslovom Ogled varnih poti, Ambrož Karlovšek, vodja strokovne službe za varnostni načrt radeške šole pa je ob tem povedal, čemu vse so najmlajšim udeležencem v prometu dali poudarek.
Prav vsi učenci od 1. do 5. razreda so si ogledali, kako je potrebno hoditi po pločniku (po sredinskem delu), kako pravilno prečkati prehod za pešce in na kakšen način poteka varna hoja tudi izven urejenega cestišča (da se hodi po levi). "Po drugi strani pa smo izpostavili tudi določena nevarna mesta," je povedal Ambrož Karlovšek, ki je tudi član Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Radeče. Kot je ravno včeraj omenila na roditeljskem sestaku že ravnateljica radeške šole Katja Selčan, veliko nevarnost predstavlja območje pred zapornico pri glavnem vhodu v šolsko zgradbo.
Pred zapornico pri šoli avtomobili NE SMEJO biti parkirani!
"Res na tem delu poteka glavna šolska pot iz Poti na brod in iz Kolenovega grabna in učenci so zlasti od t.i. ležečega policaja pa vse do vhoda v šolo najbolj izpostavljeni. Zato se pred zapornico ne sme parkirati, že zato ker tu poteka intervencijska pot in kot govorijo tudi table, še dostavna pot. Zato je bolje, da se otroke odloži iz avtomobilov na avtobusni postaji v krožišču pod šolo, ali na nekdanji šolski avtobusni postaji pri športni dvorani, tudi ob vrtcu - vse te možnosti so bistveno bolj varne za naše učence kot pa vožnja po glavni šolski poti mimo pokopališča in vhoda do vrtnarije do šolskega glavnega vhoda," izpostavlja Karlovšek.
Predsednik ZŠAM Radeče in obenem predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Radeče Franc (Brane) Zorec je najpogostejšo udeležbo otrok v cestnem prometu ponazoril s primerom: " Učencem se jasno in nedvoumno pokaže, kdaj imajo prednost kot pešči v vsakdanjem življenju, tako da, ko se vozilo začne približevati, stopi na prvo belo črto prehoda za peščce (ob tem, da prej seveda pogleda, kako daleč je vozilo - nikakor ne sme ustavljanja izsiliti) in tedaj vozilo lahko ustavi in gre otrok varno čez prehod." Povedal je tudi, da izvajajo kontrolo uporabe varnostnega pasu: "Kar nekaj jih je, ki se sicer pripasajo, a že po 10-20 metrih vožje pasove odpnejo," zato se prvih deset delovnih dni pogosto pelje na relaciji Radeče-Svibno z učenci, da se ta del z opozorili izboljša.
"Ko poteka prvi delovni teden septembra, opozarjamo predvsem ostale voznike, da bodo na ulicah znova otroci, v naslednjem tednu pa smo aktivni kot Šolska prometna služba, ko pa se aktivneje povežemo šola, ZŠAM in AMD Radeče ter tudi Policija, ki samo s tem, ko se večkrat z vozilom pojavi blizu šole, med učenci vzbudi višjo stopnjo resnega pristopa do varnega ravnanja v prometu", še pove Zorec.
Za prvo- in drugošolce je udeležba v cestnem prometu pogosto kar nekakšna igra, pravi Ambrož Karlovšek, ki omeni, da sicer nakazujejo poglede z obračanjem glav, toda večina gleda, pa ne vidi - niso še pozorni in se ne zavedajo nevarnosti, ki jim lahko pretijo med avtomobili in ostalimi vozili. " Od 3. do 5. razreda je to zavedanje in previdnost na že precej višji ravni, a vsak otrok je zgodba zase in najdejo se tudi takšni, ki tudi pri svojih denimo 10-ih letih včasih ravnajo brezglavo kot prvošolci, ki na tem področju šele pridobivajo prve izkušnje."
Povsem neuki pa vendarle otroci ne pridejo v šolo, saj je na radeških ulicah pogosto moč zaslediti skupine otrok iz vrtca, katerim se že od majhnih nog "vceplja" predvsem pravilno prečkanje prehoda za pešce.
Vsakoletno posodabljanje načrta varnih poti
V tem trenutku je za glavne akterje, ki poudarjajo varnost učencev (OŠ Radeče, SPV Občine Radeče, ZŠAM Radeče, AMD Radeče) aktualen posodobljen načrt varnih pot, ki bo po pričakovanjih potrjen v prihodnjem tednu. Pedagoški delavec radeške šole Karlovšek doda tudi, da je tudi v šolskih prostorih na vidnem mestu nameščen načrt šolskih poti, ki učence opominja, kje je najbolj varno prihajati v in iz šole, prav tako pa vse, o čemer so z vidika varnosti v cestnem prometu govorili v sredo in včeraj, osvežuje na oddelčnih urah, ko razredniki tudi dodatno opozarjajo še na obnašanje na avtobusih in kombijih ter na prometni bonton v splošnem.