S ponedeljkom se bodo poleg vnovičnega odprtja vseh vrtcev v državi, odprla tudi vrata osnovnih šol za učence od prvega do tretjega razreda, osnovnih šole s prilagojenim programom, srednjih šole za dijake zaključnih letnike in za posameznike, ki bodo v šolskem letu 2019/20 opravljali maturo ali zaključni izpit ter tudi za dijake od 1. do 3. letnika, ki jim šola organizira dodatno učno pomoč ali pridobivanje praktičnega znanja in veščin. Na osnovi prijavnic staršev za učence od 1. do 3. razreda je po besedah ravnateljice Katje Selčan razvidno, da se v Osnovno šolo Marjana Nemca Radeče in v Podružnično šolo Svibno vrača 97 % otrok od 1. do 3. razreda - razdeljeni bodo v skupine po največ 15 učencev.
Tudi radeška šola pomagala z izposojo računalniške opreme
Po dveh mesecih šole na daljavo bodo tako učenci prvega triletja znova prestopili šolski prag, oziroma bolje rečeno, preko vstopne točke na šolskem igrišču se bodo odpravili v učilnice.
V tem času, ko so se otroci šolali s pomočjo staršev, pa niti v radeški občini ni vse steklo popolnoma brez težav. Osnovne so se pojavile, ko nekaj učencev ni imelo osnovnih pripomočkov za delo, k čemur so pospešeno pristopili.
"Od 16. marca je radeška šola učencem posodila 6 šolskih tabličnih računalnikov in 8 tabličnih računalnikov ter 3 modeme s strani donatorjev, ki jih je pridobilo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Zavod RS za šolstvo," je povedala Selčanova.
"Naša računalničarka je učencem od 6. do 9. razreda uredila AAI prijavo in dostop do skupinskega sodelovanja v Microsoft Teams, da smo lahko se povezali preko videokonferenc z učenci. Tudi učencem nižjih razredov smo na njihovo ali željo staršev omogočili pouk, individualno delo preko MS Teams," opisuje zaznan začetni primanjkljaj in reševanje le-tega Katja Selčan, ki pa hvaležno doda, da večjih težav s povezovanjem in odzivnostjo učencev nimajo.
Združene moči razredne in predmetne stopnje
V radeški šoli so delo 56 javnih uslužbencev, od tega 40 strokovnih in 16 tehničnih, v času od 16. marca izvajali preko videokonferenc. Na ta način je potekalo tudi usklajevanje, dogovarjanje in pedagoške konference.
Sedaj se bo delo za učence prvega triletja in njihove učitelje nadaljevalo v šoli, ob priporočilih, ki so jih šole prejele s strani pristojnega ministrstva.
"Nekako bomo uspeli, vsaj upam, pokriti kadrovsko zasedbo v I. vzgojno izobraževalnem obdobju, saj so kolegi tudi s predmetne stopnje ponudili svojo pomoč, kar je možno v skladu s 94. členom ZOFVI. Prav tako je v delo vključena svetovalna služba, učitelji jutranjega varstva in podaljšanega bivanja, " je optimistična Katja Selčan, ki se je s svojimi sodelavci še pred tednom dni soočala s podobnimi vprašanji in nejasnostmi ter dilemami kot vse preostale slovenske šole.
"Največji izziv od ponedeljka dalje je zagotovo organizacijski vidik in s tem zagotavljanje vseh priporočil glede manjših učnih skupin učencev, preprečevanja srečevanja, mešanja učencev teh skupin, zagotavljanje varnostne razdalje 1,5 do 2 m med tako majhnimi otroki, ki so željni stikov in pogrešajo svoje sošolce, " pravi ravnateljica, ki se skupaj s svojimi sodelavci dobro zaveda,da se učenci radi družijo in s socialno bližino ustvarjajo in preko skupinskih oblik in metod poučevanja in igre pridobivajo ter nadgrajujejo svoje znanje.
Kot še poudarjajo iz radeške šole, bodo učitelji šolski vsakdan posebej skrbno pripravili in jasno strukturirali ter bili pri svojem delu še posebej občutljivi in usmerjeni na doživljanje varnosti ter zmanjšanje negotovosti otrok v šolskem okolju.