V soboto, 13. januarja 2024, je v Domu kulture Radeče potekal tradicionalni Glasbeni večer Tatjani, tokrat pod nazivom Sentido project: Samo hoditi (Solo andar). Sentido projekt je žanrski konglomerat mehkih prehodov med svobodno odrsko ustvarjalnostjo, improvizacijo in bolj tradicionalnimi žanrskimi oblikami. V sebi združuje flamenko, jazz in elektroniko, ki so ga obiskovalcem ponudili Urška Centa (ples, vokal, palmas), Primož Fleischman na saksofonu, Arsenije Krstić na klaviaturah, Aleš Avbelj na basu in Nino Mureškić na tolkalih.
Ideja za vsakoletni glasbeni dogodek, katerega prvoten namen je bil v Radeče pripeljati vrhunske pianiste različnih zvrsti, predvsem pa klasike in jazza, se je pred več kot dvajsetimi leti porodila takrat še živeči učiteljici klavirja Tatjani Mole.
Njeno idejo je prevzel in uspel realizirati Simon Sernec, ki je bil idejni, programski in oblikovni vodja koncertov ter podobe plakatov prvih sedem let.
Vodenje je leta 2007 prevzela Tatjanina hči Nina Mole in koncept se je razširil še na druge zvrsti ter različne glasbene zasedbe.
Koncert bi moral sicer potekal v lanskem decembru (9. 12. 2023), a je izvedbo tedaj preprečila bolezen nastopajočih, drugo januarsko soboto pa je v radeški hram kulture uspelo pripeljati in izvesti koncertni program Solo andar, ki je premierno luč sveta ugledal v Klubu Cankarjevega doma decembra 2021.
Predstavnica organizatorja Nina Mole je povedala, da je bil koncert, prestavljenem terminu navkljub, zelo dobro obiskan.
"Plesalka je s svojimi dovršenimi gibi, tehniko nog (zapateado) in ritmičnim ploskanjem (palmas) poleg odraslih poslušalcev popolnoma navdušila tudi najmlajše poslušalce ter ob spremljavi izvrstnih glasbenikov presenetila tudi s petjem v temperamentnem španskem jeziku.
Vsakič smo znova nestrpno čakali, da stopi na svoj ozvočen plesni podij in nam s telesom ter zvokom flamenco čevljev, pripoveduje nenapisane zgodbe," je ubesedila, kar je publika doživljala.
Ples, glasba in poezija
Sentido Project vsebuje široko paleto glasbil in vsebin, ki ustvarjalcem omogočajo, da z njimi poiščejo nov zvok, izraze in umetniško izkušnjo. Produkt je sodobni hibridni žanr, kjer tradicionalno flamenko kitaro zamenjajo drugi inštrumenti, glasbena zasnova pa se spaja z jazzom in obarva z elektroniko.
Plesno telo je inštrument, ki s svojimi perkusijami prevzema protagonizem, koreografija pa se tvori okrog iskanja glasbenosti giba.
Zasedba, kateri letos teče šesto leto ustvarjanja pod imenom Sentido Project, je dialog plesa in glasbe ter tolkalsko doživetje, kjer svoje mesto najde tudi avtorska poezija in na novo oživljena besedila avtorjev, ki z nekoč legendarnim delom danes tonejo v pozabo. Z nostalgijo ter nasmehom časom, ki so že minili, odpira teme svobode, ljubezni in hrepenenja po življenju.
Ustvarjalno jedro projekta Solo andar (v slovenščini "Samo hoditi") prepleta avtorska vsebina, ki črpa iz flamenka in jo preobraža ter prenavlja v spoju z drugimi umetniškimi stili - izraža željo po vztrajanju in hoji naprej po lastni poti.
Glasbeni večer v spomin veliki ljubiteljici glasbe, ki je pustila močan pečat v radeškem ustvarjalnem prostoru not v povezavi predvsem s klavirjem, se je odvil 23-ič:
decembra 2019 je bil jubilejni 20-ti, nato pa je izvedbo v letu 2020 preprečil pojav koronavirusa, na 21.-em je leta 2021 nastopila zasedba Vox Populi in v letu 2022 je nosil naslov Klavirska promenada. Tokratni, ki sicer spada pod letnico 2023, kot opisano zgoraj pa je navdušil zopet z nečim novim v radeškem okolišu - Sentido Project.
Tatjana Mole tako skozi vse te tradicionalne koncerte in številne spomine, ki jih na druženja z njo mnogi v spoštljivem duhu ohranjajo in delijo, kljub temu, da je preminula, še kako zelo živi - skozi glasbo, ki jo je skupaj s svojo družino imela najraje od vsega.
D.J., dodatni vir: Cankarjev dom
Foto: Nevenka Vahtar, Nareks, osebni arhiv
PREBERITE TUDI:
V spomin Tatjani z zasedbo Vox Populi
Zgodba o drevesu - v spomin Tatjani Mole